21/11/2024

Hållbarhet | Styrning

Att arbeta på ett etiskt sätt


HellermannTytons hållbarhetsstrategi - Styrning i fokus HellermannTytons hållbarhetsstrategi - Styrning i fokus


Vi är ett välstyrt företag som bygger på etiska principer och öppenhet, där vi strävar efter att göra rätt saker på rätt sätt.

Att driva etiska affärsnormer

Att agera ansvarsfullt i miljömässiga, ekonomiska och sociala termer är en integrerad del av vårt uppdrag och vår kultur. Det är ett uttryck för vårt miljömässiga och sociala företagsansvar. Vi följer höga etiska normer, respekterar mänskliga rättigheter och förväntar oss inte mindre av våra leverantörer och partners. Vår affärsverksamhet är kontinuerligt av högsta ledningen. De plattformar för hållbarhetsbedömning som är mest relevanta för våra affärsområden är NQC Supplier Assurance, EcoVadis och CDP.

  

Mål inom fokusområdet styrning

Hållbarhetsmål - Fokusområde styrning

Etik och efterlevnad

  • Styrning och ansvarsstruktur för att övervaka våra framsteg i fråga om hållbarhet
  • Inga fall av tvångsarbete i vår verksamhet och leveranskedja
  • Årlig utbildning om vår uppförandekod för alla fast anställda
  • Upprätthållande av en opartisk mekanism för visselblåsning och en policy mot repressalier för att se till att människor har förtroende för att ta upp eventuella problem

Extern försäkran

  • Årlig bedömning av CDP, EcoVadis och NQC

Associerade FN-åtaganden för hållbarhetsmålen

Governance activities aligned with UN SDGs8 - Anständigt arbete och ekonomisk tillväxt
10 - Minskade ojämlikheter
16 - Fred, rättvisa och starka institutioner

  

Vår väg mot ökad hållbarhet

HellermannTyton arbetar för att minimera vår miljöpåverkan och för att uppmuntra och göra det möjligt för våra anställda och kunder att göra positiva skillnader mot en mer hållbar framtid.

Läs mer om de specifika målen och aktiviteterna inom våra hållbarhetsfokusområden genom att klicka på avsnitten nedan.

Hjälp om hållbarhet

Kontakta oss här med dina frågor om hållbarhet och styrning. Vi kommer att se till att rätt person i vårt företag ger dig den information du behöver så snart som möjligt. Vi ser fram emot att få höra av dig.